Jdi na obsah Jdi na menu

Hilerova dcera

6. 6. 2013

V deštivé osadě čekají tři obyčejné děti na autobus. Vyprávějí si o všemožných věcech, aby zahnaly nudu a po příbězích o zlaté rybce a dlaších přichází Anna se svým příběhem. Vypráví o malé holčičce, Hitlerově dceři, která mu říká "Duffy" a je zavřená ve velkém sídle a žije se služkou. Anna vypráví Markovi a malé Tracey (Ben totiž onemocní hned na začátku) dál a dál a příběh se začíná chýlit ke svému konci. Přitom Jackie Frechová, autorka říběhu, dokáže zajímavě prolínat mezi Anniným vyprávěním a Heidi (Hitlerovou dcerou), která se pořád ptá, kde je její otec, který ji přestává navštěvovat. Heidi však není, jako její otec Adolf Hitler - jednou dokoce chce židům ve vesnici zřídit azyl a nosí věci, ovšem nikdo nikdy nepříjde. Mark, kterému příběh pořád vrtá hlavou, se ptá na otázky Hitlera, židů atd, a pokládá otázky svým rodičům. Mark poté nutí Annu, aby vyprávěla dál a dál a ona vypráví. Heidi se poté přestěhuje do vesnice a konec příběhu vyvrcholí a dozvíme se nečekanou pravdu  - kterou samozřejmě nebudu prozrazovat, jelikož bych vás připravil o celou pointu příběhu.Rozhodně tedy doporučuji si knihu přečíst - už jen kvůli nečekanému konci a dobře vyprávěnému Aninému příběhu. Kniha je cílena dospělým a dospívajícím. A můj verdikt?

Verdikt

Příběh je skvěle vyprávěný a autorka rozhodně nenapsala příběh špatně, ovšem vyskytují se zde malé chyby, jako např. velká stručnost a rychlost. Ale jinak se jedná o skvělou knihu, kterou každému doporučuji  - obsahem není sice sáhodlouhá, ale za to vás zabaví na minimálně dva dlouhé letní večery.

7.9 z 10 bodů

+ prolínání dvou příběhům, postava Heidi

-  velká rychlost a někdy i stručnost